
Personalment penso que la majoria hem arribat a una mateixa conclusió, tanta cimera i tantes resolucions per no arribar a enlloc, de fet es podria resumir que “no hi ha res de nou sota la capa del sol”. Molts compromisos, el deure de no fer-se enrere, taxa Tobin, acceleració de la consecució dels objectius al 2015 amb increment dels fons i una nova Política Global de Desenvolupament.
Hem pogut llegir articles, veure els telenotícies i fins i tot parlar-ne a l’escola, però segurament si preguntem a joves i adults sobre què són els ODM la resposta que obtindrem en la majoria de casos serà: “OD…Què?”
Segurament hem de prendre aquesta cimera com una oportunitat de treballar l’Educació per al Desenvolupament en diferents contextos l’escolar, l’universitari i no oblidem un context no formal per a públics molt diferents. Treballar els ODM des d’aquesta perspectiva i aprofitar aquest moment vol dir generar una reflexió sobre les desigualtats que hi ha al món i incidir en quines són les seves causes i els reptes al que com a societat global ens cal fer front de cara a majors quotes d’equitat i justícia per a tothom.
Els ODM, més enllà d’uns desitjos maximalistes, haurien de ser entesos com una demostració de la capacitat d’entesa entre tots per cercar solucions, que tots i cadascú de nosaltres podem ser capaços de generar propostes i actituds transformadores; tot es qüestió de conèixer el món que ens envolta.

A continuació us suggereixo alguns enllaços que ens poden ser úitils per conèixer què es l’Educació per al Desenvolupament i per treballar els ODM a l’aula.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada
Per publicar el teu comentari cal que deixis el teu nom i el
teu correu electrònic.